مقالات آرشیو خبر ها
نگاهی به برترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا ! بررسی وضعیت بازیکنان یوونتوس

نگاهی به برترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا ! بررسی وضعیت بازیکنان یوونتوس

لیگ قهرمانان اروپا از بدو تأسیس، تعدادی از برجسته ترین گلزنان تاریخ را به ما نشان داده است و با در نظر گرفتن همین مسابقات رقابتی که قوی ترین باشگاه های قاره کهن و حتی جهان در آن رقابت می کنند، شاهد ظهور بازیکنان فوق العاده ای هستیم که نماد فوتبال در زمان خود هستند.

 

رائول گونزالس و آندری شوچنکو در دهه های 1990 و 2000 بهترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا بودند، اما اکنون دو ستاره وجود دارند که به شدت خود را به عرصه فوتبال تحمیل کرده اند و به همین دلیل قدرتمندترین بازیکنان این رقابت ها هستند، رونالدو و مسی..

 

و در سال های اخیر، یک ستاره عرب شروع به نفوذ در لیست پر گل ترین بازیکنان تاریخ لیگ قهرمانان کرده است، ستاره مصری لیورپول، محمد صلاح، که خود را به شدت در بین بازیکنان برتر دوره اخیر قرار داده است.

 

اما، رده بندی برترین گلزنان لیگ قهرمانان در طول تاریخ چگونه است؟ ترتیب افسانه های این زمان بین آنها چیست؟ Goal فهرست برترین گلزنان لیگ قهرمانان را از زمان شروع آن در سال 1955 تا به امروز مرور کرده است.

 

با نگاهی به برترین گلزنان جام باشگاه های اروپا متوجه خواهید شد که کریستیانو رونالدو بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا در تمام دوران است، اما او در تاج و تخت خود امن نیست، لیونل مسی با اندکی فاصله نایب قهرمان است ولی جبران این فاصله در لیگ قهرمانان اروپا بسیار دشوار است.

 

رونالدو با 140 گل در این رقابت ها پرچمدار این بازی ها می باشد و بعد از او مسی با 125 گل قرار گرفته است.

 

کریستیانو رونالدو 14 گل از مجموع گل های خود را با پیراهن تیم یوونتوس ایتالیا به ثمر رسانده است. «»

 

در لیست برترین گلزنان تاریخ جام باشگاه های اروپا، نام دیگر بازیکنانی که سابقه ی پوشیدن پیراهن یوونتوس را در پرونده دارند نیز به چشم می خورد:

 

زلاتان ابراهیموویچ در رده ی دهم با مجموع 48 گل قرار گرفته که در این میان 3 گل او با پیراهن یوونتوس بوده است.

 

اینزاگی:

 

فیلیپو اینزاگی بازیکن ایتالیایی نیز 46 گل به ثمر رسانده که 17 گل با لباس یوونتوس بوده است.

 

دل پیرو:

 

الساندرو دل پیرو فوق ستاره ی باشگاه یوونتوس نیز با 42 گل در رده ی 15 جدول رده بندی قرار گرفته است.

 

ترزگه:

 

دیوید ترزگه مهاجم فرانسوی یووه نیز با 29 گل زده در رده ی 29 قرار گرفته که از این تعداد 25 گل را با پیراهن یووه به ثمر رسانده است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: